کنترل فشار خون با تغییر سبک زندگی

راهنما 09100049363

پنج روش کارامد در جهت کنترل فشار خون با تغییر سبک در زندگی بدون نیاز به دارو که برایتان مفصل و مختصر توضیح می دهیم ؛ شامل نخوردن نمک فراوری شده ، افزایش مصرف میوه جات و سبزیجات در هر روز تا ۹ وعده ، تغییر محل زندگی ، عضویت در انجمن های تغذیه سالم ، الکل و شراب را حتی مقدار کم کنار بگذارید و افزایش تحرک و واکنش بدنی داشته باشید و در نهایت تحت نظر پزشک اضافه وزنتان را کم کنید .

اینکه ما چگونه می توانیم فشارمان را کنترل کنیم راه های مختلف و گوناگونی است اما بهترین مسیر در اولین راه حل هایی که توسط پزشکان داده می شود تغییر سبک زندگی یا همان لایف استایل است . درباره اینکه چگونه و چطور میتوانیم در جهت کاهش فشار خون و همچنین کنترل آن سبک زندگیمان را تغییر دهیم باهم در این مقاله به ترجمه معتبر ترین سایت های جهان می پردازیم .

پنج تغییر متد در روند و فرایند اصلی زندگی را برایتان شرح می دهم تا در نتیجه فشارخونتان را کنترل نمایید و کاهش دهید . بعضی از این روش ها می تواند در عرض چند هفته به شما نتیجه مثبت دهد . ما بقی روش ها ممکن است کمی در انجامشان بیشتر استمرار داشته باشید جواب بدهند ولی به دلیل عمیق بودن تغییرات حداکثر پس از ۳ ماه می توانید به کنترل فشارخون خود افتخار کنید .

 

تغییرات در سبک و سیاق زندگی به ترتیب سرعت واکنش

  1. نمک را دور بریزید

    • یعنی هرچه غذاهای سالم تر و طبیعی تری میل کنید و کمتر از محصولات شیمیایی و فراوری شده استفاده نمائید بهتر است . همچنین اضافه کردن نمک مخصوصا بیشتر از حالت نرمال بسیار خطرناک است . نمک به طور طبیعی فشارخونتان را افزایش می دهد و اگر شما برای همیشه آن را دور بریزید به کاهش فشارخون بسیار کمک می کند .
    • در جهت خوش مزه شدن غذا می توانید از مکمل های طبیعی و ادویه جات استفاده کنید که پس از یک هفته متوجه می شوید اصلا نمک چیز خوشمزه ای نیست و فقط به آن عادت داشته اید .
  2. میوه و سبزیجات را روزانه و زیاد میل کنید

    • هر روز از صبح برای خودتان یک کاسه سالاد و میوه های زیاد آماده کنید و به سر کار ببرید . حتی پس از برگشتن از سرکار یک دیس پر از میوه برای خود بشورید و با تمرکز بالا آن را میل کنید . بهتر است ۹ وعده غذایی میوه و سبزیجات در هر روز داشته باشید . ۳ مرتبه صبح تا ظهر ، سه مرتبه ظهر تا عصر و سه مرتبه شب تا قبل از خواب که هر کدام همه نوع میوه فصل یا موجود در بازار را به مقداری در بر بگیرد ، البته استفاده از لوازمی مانند ترازو و یا فشارسنج و سایر امکانات میتواند موثر باشد .
  3. الکل ننوشید .

    • بسیاری از مردم به دلیل تبلیغات گسترده تولید کنندگان الکل و شراب بر این باور شدند که مصرف کم و به اعتدال این نوشیدنی مجاز است اما اصلا اینطور نیست و قطعا اگر مصرف کنید می تواند قاتل بی صدای درونتان گردد .
  4. افزایش کنش و واکنش بدنی داشته باشید

    • در واقع تحرک جسمی و بدنی شما بسیار در کاهش و کنترل فشارخون و تغییر سبک زندگیتان تاثیر گذار است . حدودا یک ربع تا نیم ساعت ورزش و نرمش در طول هر روز مفید واقع می شود . اگر هر روز نیز امکان پذیر نبود هفته ای ۵ روز را حتما به این قسمت اختصاص دهید . این کار باعث می شود انعطاف پذیری رگ ها و عروقتان بیشتر شود و در نتیجه وزنتان نیز کم شود .
  5. اضافه وزن را کاهش دهید

    • وزنی که باید در سن و قد شما باشید را توسط پزشکتان یا پرستار ماهر بپرسید و تلاش کنید بدون مصرف دارو و به غیر از روش های زود بازده به مدت هر دو ماه ۵ کیلو گرم کاهش وزن داشته باشید و به مقدار متعادل دست یابید . وزنی که بیش از اندازه باشد بر روی فشار قلب و خونتان تاثیر گذار خواهد بود .
 

یک خبر بسیار خوشایند و خوش حال کننده این است که تمامی روش های بالا در جهت کاهش فشارخونتان موثر است و بهتر است همین پنج روش را زیر نظر پزشکتان پیش بروید تا نتیجه حاصله یعنی کنترل فشارخون امکان پذیر شود و از زندگیتان در کنار خانواده لذت ببرید و مانند سایر انسان های روی کره زمین آزادانه با خیال آسوده به زندگی بپردازید .

بیشترین فایده را کسی می برد که این تغییرات را در لایف استایل خود به وجود بیاورد و بیشترین تاثیر را در کاهش فشارخون خود ببیند . در بسیاری از افراد این تمرینات جوری عمل کرده که دیگر نیازی به مصرف انواع دارو و حتی انسولین ( افراد مبتلا به دیابت ) نداشته اند . سبک زندگی سالم نیازی به مصرف انواع مختلف و گوناگون دارو ندارد .

 

ضمنا در نظر داشته باشید برای انجام راحت تر این 5 موردی که در بالا به صورت مختصر و مفید گفته شد ، کافیست محل زندگی خود را برای چند ماه تغییر دهید . مثلا از منطقه ای که الان در آن سکونت دارید به یک منطقه بسیار دور نقل مکان کنید و یا بهتر است به کلی شهر یا حتی اگر توان مالی خوبی دارید ، کشوری که در آن زندگی می کنید را تغییر دهید . برای اطلاعات بیشتر و خرید تجهیزات پزشکی مرتبط با ما تماس بگیرید .

همچنین با عضو شدن در انجمن های تغذیه سالم می توانید دامنه دوستانتان را نیز تغییر دهید ، این اتفاق باعث می شود تعاملات شما با انسان هایی باشد که مثل خودتان دغدغه سالم زیستن را دارند . در تحقیقات گسترده روانشناسی متوجه شدند که هر شخص میانگین روحی ، ذهنی ، جسمی و مالی 5 دوست نزدیک خود را به دست می آورد . پس در انتخاب دوستانمان نیز دقت کنیم تا این 5 تغییر به سادگی رخ دهد .