تغییر سبک زندگی برای کنترل آسان فشارخون

راهنما 09100049363

در این مطلب به دوازده مرحله برای کنترل ساده فشار خون می پردازیم که Life Style یا همان سبک زندگی شما را تغییر داده و بدون مصرف دارو به بهبودی نسبی و کنترل فشارخون خود دست پیدا می کنید . این ده روش از بهترین متد های روز دنیا گرفته شده که در این مطلب از وجود آنها مطلع می شوید . چرا که با دوازده کار ساده می توانید همه مشکلات فشارخون خود را مرتفع کنید .

با نصب این 12 مورد بر روی شخصیت و اعمال روزانه خود تغییر را احساس می کنید و می توانید با کاهش دادن فشارخونتان از خطرات احتمالی که یکی از آن بیماری های قلبی است جلوگیری نمایید . این مقاله ترجمه شده از وب سایت کلینیک مایو است . این وب سایت خارجی بهترین پزشکان را دارد و محققان آن برای ما مطالبی می گذراند که مطالعه کنیم و ما نیز آنها را برایتان انتشار می کنیم ، آن هم به زبان شیرین و روان فارسی که می توانید بخوانید .

اگر سالهاست با مشکل فشارخون بالا دستو پنجه نرم می کنید . و یا اینکه به تازگی این بیماری را در خود متوجه شدید احتمال اینکه نگران داروهای مصرفی خود باشید است . البته با پرسو جو و تشخیص بهترین پزشک و مراجعه به او در این حوزه جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد . اما ما در این مطلب به معرفی روش های کنترل فشارخون در جهت تغییر سبک زندگی می پردازیم که نیازی به مصرف دارو ندارد .

 

روش های دوازده گانه تغییر سبک زندگی برای کنترل فشار خون

  1. محیط زندگیتان را تغییر دهید
    • از منطقه ای که در حال حاضر در آن زندگی می کنید به یک منطقه دیگر نقل مکان کنید و ترجیحا در جایی بسیار دور تر از محل زندگی حال حاضرتان بروید . حتی بهتر است شهر و یا کشور زندگی خود را تغییر دهید تا به طور کامل عادات جدید به سراغ شما بیایند .
  2. در انجمن های تغذیه سالم عضو شوید . در کلاس های شیوه صحیح زندگی شرکت کنید .
    • با این روش تمامی دوستان شما و افراد پیرامون شما تغییر خواهند کرد و افراد جدید در زندگی معجزه ها به همراه می آورند ، مخصوصا اگر همانند شما دغدغه سالم و سلامت زندگی کردن را داشته باشند .
  3. ابتدا چهار و نیم کیلو وزنتان را کم کنید
    • این کار حدود دو الی سه ماه زمان می برد و از روش های زود هنگام بپرهیزید . با تغییر شیوه و کاهش مقدار غذا خوردن و ورزش روزانه می توانید با تنفس صحیح هوا پس از دو ماه این مهم را عملی کنید . بعد از آن حتما کمربند و شلوار قبلی خود را بپوشید و از ته دل قهقهه بزنید . سایز کمر در مردان بیش از 102 سانتی متر بسیار خطرناک است و در زنان بیش از 89 سانت در معرض خطر قرار می گیرند .
  4. ورزش منظم داشته باشید
  5. رژیم سالم غذایی توسط متخصص داشته باشید
  6. کاهش سدیم در رژیم غذایی
    • نمک به غذایتان نزنید . برای داشتن طعم خوب غذا از مواد غذایی گیاهی استفاده کنید یا ادویه بزنید تا طعم خوب با عطری دلچسب بگیرد .
  7. الکل یا شراب مصرف نکنید
    • این توصیه اکید ماست که حتی با مقدار های کم حدود 2 تا 4 میلی متر جیوه فشارتان بالا می رود .
  8. ترک سیگار و حفظ ترک را برای ابد ادامه دهید
  9. مصرف نکردن کافئین را مخصوصا اگر سالمند هستید
  10. کم کردن استرس و دغدغه های فکری
  11. فشارخونتان را در خانه کنترل کنید و با پزشک در میان بگذارید
    • یک دستگاه فشارسنج بازویی دیجیتال تمام اتوماتیک می تواند گزینه خوبی برای اطلاع روزانه از فشارخونتان دهد که امری مناسب در جهت اطلاع به پزشک خواهد بود
  12. حمایت بخواهید
    • در کنار تغییر سبک ، خانواده و دوستان جدیدتان با روحیه دادن به شما و گرم نگاه داشتن روابطتان می توانند بسیار بهتان در روند و سرعت بهبود و کنترل آن کمک کنند و بهتر است با کنترل همیشگی فشارخون مطمئن باشید همین حالا نیز سالم سالم هستید . حتی گروه هایی هستند که مانند شما به دنبال حمایت روحی و ذهنی هستند و همانند شما دارای دغدغه سلامتی هستند که شما می توانید به آنها نیز بپیوندید .